شرکت کار در ارتفاع منصوری

آب بندی نما و درز بندی نما

درزبندی ، آب بندی و پوشش نانو (آب گریزی سطوح)

خدمات راپل در ارتفاع و مناطق غیر قابل دسترس با استفاده از تکنیک دسترسی با طناب
آب بندی یکی از موارد تاثیر گذار در کاهش هزینه های انرژی محسوب می شود ،چرا که از اتلاف و برون رفت انرژی و حرارت و برودت جلوگیری می کند .
آب بندی جهت جلوگیری از نفوذ آب باران و یا نفوذ رطوبت به درون ساختمان نیز کاربرد دارد .
پرکردن درزها (درز بندی ،آببندی) جزو اصول مهندسی بوده و موارد مهمی است که در پروژه های ساختمانی باید توسط مهندسین رعایت گردد .
ورود هوای گرم و سرد و رطوبت به داخل ساختمان از مهمترین دلایل کاهش آسایش ساکنین می باشد .
احتمال پیدایش این معضل در بناهای نوساز و قدیمی وجود دارد و مصرف سوخت را تا 25% بالا می برد .

آب بندی نما - درزبندی نما

آب بندی و درزبندی در ارتفاع(کار با طناب ) :

آبگریزی و مقاوم کردن سطوح خارجی ساختمان در برابر عوامل جوی :

بند کشی نمای بیرونی ساختمان : پر کردن ژوئن بین سنگ ها با استفاده از ملات همرنگ برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به سطح نما
تعویض شیشه و درزبندی و آب بندی نمای شیشه ای با چسب های سوپر سیلیکون ،پلی اورتان و … مقاوم در برابر uv در ارتفاع بدون نیاز به داربست
عایق بندی نما : عایق بندی رطوبت، حرارت، صوت (عامل بسیار مهم در کاهش هزینه انرژی)
آب بندی نمای سنگی ، آب بندی آجر نما ، آب بندی سطوح سیمانی ، آب بندی نمای کامپوزیت ، آب بندی نمای کرتین وال ، آب بندی نمای رومی ،
تعویض بازشوهای کلنگی نمای شیشه ای :بازشو نمای فریم لس و باز شونمای کرتین وال
سیمانکاری و لکه گیری سطوح بیرونی نما
بازسازی ،بهسازی و ترمیم نمای ساختمان : نمای کامپوزیت پنل آلومینیوم،نمای فریم لس،نمای کرتین وال،لوور آلومینیومی،شیدر دوکی و …
پوشش درز انتقطاع ساختمان : پوشاندن درز انقطاع بوسیله ورق گالوانیزه ،یونولیت ، اسپری فوم و …

آبگریزی نمای ساختمان ،سازه ها و سطوح با روش فناوری نانو (ضد آب سازی)

نمای ساختمان ها و یا سطوح محافظت نشده وقتی در برابر بارانی با سرعت 32 کیلومتر در ساعت قرار گیرد می تواند ظرف مدت 6 ساعت بیشتر از 10 لیتر آب به ازای هر متر مربع را جذب نماید .یک سازه بتنی در همین شرایط تقریبا 20 لیتر آب جذب خواهد کرد .نفوذ آب باران لطمات زیاد و جبران ناپذیری را به سطوح و ساختمانها وارد می آورد .

آسیب های ناشی از آب

  • الف- آسیب های عینی ناشی از آ ب : شوره زدگی ،پوسته پوسته شدن رنگ ،رشد قارچ ها ،کپک ها ،چرک شدن سریع نما
  • ب – آسیب های ساختاری ناشی از آ ب : واکنش سیلیکات قلیایی ،یخ زدگی و ذوب شدن پیاپی در مصالح ،کربونیزاسیون / باران های اسیدی / سولفاته شدن ،خردگی آهن آلات به کار رفته در اسکلت ساختمان ،ایجاد ترک در اثر کاهش انعطاف و افزایش حجم

ضد آب کننده چیست ؟

ضد آب کننده نسل جدید تکنولوژی نانو است که برای ضد آب سازی سطوح بتنی و مصالح ساختمانی ساخته شده و مسیری مناسب جهت تغییر روش از شیوه سنتی ضد آب سازی به شیوه های نوین این کار می باشد .
ضد آب کننده 100 درصد سیلان ،نانو تکنولوژی ،قابل حل در آب و بدون هیچ آسیبی به محیط زیست می باشد . این تکنولوژی با ایجاد واکنش و نفوذ تا عمق 2 میلیمتر در منافذ بتون یا سطوح سیمانی، آجری ،سنگی و …کاوری ضد آب بصورت 360 درجه (اولین بار در دنیا)ایجاد کرده و باعث تشکیل سطحی یک پارچه و غیر قابل نفوذ در برابر نشتی رطوبت می شود ،با این روش یک ساختمان می تواند از پی تا بام ضد آب سازی شود .
این محصول از الگوهای موجود در طبیعت کپی برداری شده و رفتاری مانند اثر آب گریزی برگ گل نیلوفر آبی دارد .
با استفاده از این تکنولوژی ایزولاسیون ،با حفظ توانایی تنفس سطوح و سازه و قابلیت خروج بخار آب از سطوح ،آب هم نمی تواند به داخل سطح ورود کند .

مطالب مرتبط

پروژه های آب بندی نما،درزبندی نمای ساختمان گروه کار در ارتفاع منصوری

از طریق لینک روبرو یا تماس با شماره 09128930060 میتوانید از بازدید و کارشناسی رایگان بهره مند شوید!

سئوالات متداول در خصوص آب بندی نما ، درزبندی نمای ساختمان

مسائل اقتصادی و راحتی استفاده باعث کاربرد گسترده ضد آب کننده های پوششی شده است .

در سطح دنیا محصولاتی چون رنگ های اکریلیکی و پلیمر هیپای سیلیکونی معمولا برای ضد آب کردن استفاده می شود . اندازه ذرات این پوشش دهنده ها بیش از صد نانومتر است که این مسئله باعث می شود نتوانند به داخل منافذ مصالح ساختمانی نفوذ کنند ،بلکه لایه ای ایجاد کنند که سطح را بپوشانند و مانع جذب آب شوند . این لایه های پلیمری عمدتا آب گریز هستند ولی باید آن ها را به شکل متناوب استفاده کرد ،نباید آسیب ببینند و باید در مقابل اشعه فرا بنفش هم مقاوم باشند .

تحقیقات نشان داده اطمینان پیدا کردن از روکشی مداوم روی سطح سخت در حین استفاده آسان نیست و این مسئله باعث ایجاد نقاط ضعیف در پوشش می شود . احتمال ترک خوردگی تمام انواع لایه های پلیمری معمولی در برابر اشعه فرا بنفش وجود دارد که این خود باعث ترک خوردگی پوشش در طول 2 تا 5 سال می شود و با از دست دادن خاصیت آب گریزی ،ضد آب سازی بی نتیجه می ماند .

  1. نانو تکنولوژی است و لایحه های زیرین غیر آلی را  در سطح مولکولی ضد آب می کند .
  2. دوستدار محیط زیست است و به صورت محلول در آب استفاده می شود .
  3. بر پایه شیمی ارگانوسیلیکون می باشد و یک ماده واکنشی است ،بنابراین با سطح زیر لایه غیر آلی واکنش داده و پس از انجام واکنش جزئی از ساختار آن می شود به همین دلیل ماندگاری طولانی را بوجود می آورد .

محصول ضد آب کننده  دارای تائیدیه های  از آزمایشگاه ها و سازمان های معتبر بین المللی می باشد . ASTM –DIN-ISO-IS 

این محصول ترکیب منحصر به فردی دارد که در برابر تخریب ناشی از اشعه فرا بنفش خورشید ،تغییرات دمایی و بارش مداوم باران مقاوم است و به خاطر قدرت نفوذ ذرات نانو آن قادر است در برابر سایش باد مقاومت کرده و خاصیت آب گریزی را برای مدت های طولانی حفظ نماید .

همچنین (خود و محلول ضد آب کننده) غیر قابل اشتعال است و اعمال آن به راحتی با برس ،غلطک و اسپری بدون فشار امکان پذیر خواهد بود و هیچ وسیله یا اقدام ایمنی خاصی برای کاربرد این ماده لازم نیست .

ضد آب کننده در آب محلول می شود و یک محلول شفاف مثل آب تشکیل می دهد و با سطوح ( بتن ،مصالح ساختمانی و …) پیوند شیمیایی ایجاد می کند و هنگامیکه خشک گردید خود را با آن تطبیق می دهد تا سطح را دربرابر آب ورودی محافظت کند .

  1. ضد آب کردن ساختمان های موجود و قدیمی : نانو کردن سنگ نما،نانو کردن آجر،پوشش نانوی نمای ساختمان و …
  2. ضد آب کردن سطوح موزائیکی : مصالح نانو
  3. ضد آب کردن ورقه های سیمانی سقفی  
  4. ضد آب کردن محل های فرش شده با بتن  
  5. ضد آب کردن استخر ،سونا و جکوزی      
  6. ضد آب کردن آثار گلی ،کاشی و سفال ها  
  7. ضد آب کردن سنگ های طبیعی و مصنوعی  
  8. ضد آب کردن آجرهای بدون حفاظ  
  9. ضد آب کردن مصالح مناطق ساحلی (مصالحی که ریشه سیلیسی دارند)

بیشتر نفوذ کننده ها پایه حلالی هستند و مواد مونومری محلول با اندازه کوچکتر از 6 نانومتر می باشند . این مواد به منافذ و شبکه های آن نفوذ می کنند .

دو نوع نفوذ کننده وجود دارد :

  1. غیر واکنشی 
  2. واکنشی 
  1. برج های خنک کننده    
  2. تصفیه خانه فاضلاب  
  3. لوله های سیمانی و بتنی  
  4. پله ها  
  5. تراورس های خط آهن  
  6. تقاطع های غیر همسطح    
  7. تونل ها  
  8. ستون های دریایی  
  9. باراندازها  
  10. کارخانه های کشتی سازی

بیشتر مصالح ساختمانی تخلخل بسیاری دارند و در سطح دارای گروه های هیدرو کسیل هستند . این گروه های هیدروکسیل بخاطر شباهت با ساختار آب و ویژگی آب دوستی جاذب آب هستند . بنابراین بیشتر مصالح ساختمانی به راحتی خیس می شوند و در منافذشان آب جذب می کنند .اندازه ملکول آب 0.18 نانومتر است (نانومتر معادل 0.00018 میکرون می باشد ) .

از طرفی اندازه منافذشان در بیشتر مصالح ساختمانی بین 5 تا 200 نانومتر است و همچنین اندازه بیشتر آلاینده ها چون اسیدها ،کلریدها و سولفات ها بین 1 تا 2 نانومتر می باشد حتی در بتن و سنگ فشرده اندازه منافذ بسیار بزرگتر از آب است و با توجه به خاصیت آب دوستی مصالح ساختمانی امکان ورود آسان آب را فراهم می کند .

موارد ضروری که هنگام تصمیم گیری درباره مواد ضد آب سازی باید رعایت کرد : 

مقاومتی که می تواند در برابر جذب آب ایجاد کند .

مانع ایجاد کردن در برابر نمک های محلول در آب به ویژه نمک های کلر .

نفوذ عمل ضد آب سازی به عمق قابل قبول .

لکه نشدن مناطق سطح عمل شده .

دوام طولانی مدت در محیطی قلیایی .

خطر محیط زیستی و سلامتی پایین .

مقاومت در برابر اشعه فرا بنفش (بیش از 20 سال )

دو نوع از محصولات ضد آب سازی وجود دارد :

  1. پوشش دهنده ها
  2. نفوذ کننده ها

مسائل اقتصادی و راحتی استفاده باعث کاربرد گسترده ضد آب کننده های پوششی شده است .

در سطح دنیا محصولاتی چون رنگ های اکریلیکی و پلیمر هیپای سیلیکونی معمولا برای ضد آب کردن استفاده می شود . اندازه ذرات این پوشش دهنده ها بیش از صد نانومتر است که این مسئله باعث می شود نتوانند به داخل منافذ مصالح ساختمانی نفوذ کنند ،بلکه لایه ای ایجاد کنند که سطح را بپوشانند و مانع جذب آب شوند . این لایه های پلیمری عمدتا آب گریز هستند ولی باید آن ها را به شکل متناوب استفاده کرد ،نباید آسیب ببینند و باید در مقابل اشعه فرا بنفش هم مقاوم باشند .

تحقیقات نشان داده اطمینان پیدا کردن از روکشی مداوم روی سطح سخت در حین استفاده آسان نیست و این مسئله باعث ایجاد نقاط ضعیف در پوشش می شود . احتمال ترک خوردگی تمام انواع لایه های پلیمری معمولی در برابر اشعه فرا بنفش وجود دارد که این خود باعث ترک خوردگی پوشش در طول 2 تا 5 سال می شود و با از دست دادن خاصیت آب گریزی ،ضد آب سازی بی نتیجه می ماند .

نفوذ کننده های غیر واکنشی : 

روغن ها و دیگر مواد آب گریز با چسبندگی پایین هستند که منافذ لایه های زیرین را پر می کنند و خاصیت آب گریزی ایجاد می کنند . این مصالح در طبیعت تجزیه پذیرند و در یکسال آب گریزی خود را از دست می دهند .همچنین این محصولات فراهم کننده غذای قارچ و کپک هستند .

نفوذ کننده های واکنشی : 

نفوذ کننده های واکنشی با لایه های زیرین واکنش شیمیایی می دهند و برای سطح عمل شده آب گریزی در سطح مولکولی ایجاد و 3 تا 5 میلیمتر در داخل لایه های زیرین نفوذ می کنند بنابراین محافظتی که این نوع محصولات ضد آب سازی ایجاد می کنند بسیار طولانی مدت می باشد . علاوه بر این هوازدگی (اشعه فرا بنفش) و فرساینده های طبیعی تقریبا هیچ تاثیری روی آن ها ندارند و در نتیجه تاثیر بر ویژگی ضد آبی بسیار محدود است .محصولات ضد آب سازی با پایه سیلان برای کارکرد طولانی مدت مناسب اند .

خدمات کار در ارتفاع منصوری به روش دسترسی با طناب

پیچ و رولپلاک سنگ
نمای ساختمان

شستشوی
نمای ساختمان

پوشش نمای چوب ساختمان

رنگ آمیزی
نمای ساختمان

نور پردازی
نمای ساختمان

پوشاندن پاسیو,حیاط خلوت

خدمات صنعتی در
ارتفاع