شرکت کار در ارتفاع منصوری

نورپردازی انواع نماهای ساختمانی

نورپردازی نمای خارجی ساختمان‌های دو یا چند طبقه به روش دسترسی با طناب :

از آنجا که ساختمان های بلند به نسبت ساختمان‌های یک طبقه با ارتفاع کمتر در معرض دید بیشتری قرار دارند طراحی نمای خارجی آنها اهمیت ویژه‌ای داشته و لازم است حساسیت‌های بیشتری به خرج بدهیم چرا که نمای زیبای ساختمان علاوه بر ایجاد جذابیت بصری،جلوه‌ای خاص به ساختمان اعمال کرده و سبب افزایش قیمت آن نیز می‌گردد. در طراحی مدرن امروزی برای نورپردازی نمای ساختمان‌های دو یا چند طبقه و یا ساختمان‌های مدرن‌تر (به اصطلاح دوبلکس) از دو یا چند رنگ و چند نوع مصالح ساختمانی استفاده می‌شود. اینکار موجب جذابیت بیشتر نمای ساختمان می‌شود و در شب جلوه‌ای خاص و ویژه به ساختمان می‌بخشد.

نورپردازی نمای ساختمان‌های رومی یا کلاسیک به روش کار با طناب :

استفاده از طراحی نمای رومی و کلاسیک این روزها به نسبت گذشته بیشتر به چشم می‌خورد و افراد زیادی علاقه‌مند به طراحی این نوع نماها برای ساختمان‌های خود هستند. از جمله ویژگی‌های طراحی این و نما استفاده از سنگ‌های قیمتی مانند سنگ تراورتن را می‌توان ذکر کرد. این نما از جمله نماهای بسیار لوکس و شیک ساختمانی محسوب شده و علاوه بر استفاده آن در ساختمان‌های چند طبقه در ساختمان هایی به سبک ویلایی نیز کاربرد دارد.نکته حائز اهمیت در نورپردازی این نماها دقت به ریزه کاری‌های به کار برده شده در نما و تلاش برای برجسته تر کردن آنها نسبت به سایر قسمت‌های نمای ساختمان می‌باشد.برای مثال اگر طراحی نمای ساختمان به سبک رومی یا کلاسیک به صورت سقف گنبدی شکل با حاشیه‌هایی کنده کاری شده باشد بهترین نوع نورپردازی آن به گونه‌ای است که حاشیه دور گنبد به نسبت خود گنبد از نور بیشتری برخودار باشد و بیشتر در چشم باشد.این کار باعث هر چه بیشتر لوکس به نظر رسیدن ساختمان می‌گردد.

نورپردازی ساختمان‌های مسکونی در ارتفاع بدون نیاز به داربست :

در ساختمان‌های مسکونی بیشتر تأکید نورپردازی روی سواره و پیاده و دیوارهای خارجی است و در بعضی موارد به جهت نمایش حجم کلی یک ساختمان مسکونی استفاده از نورهای تاکیدی و گسترده نیز رواج دارد.

نورپردازی نمای ساختمان‌های ویلایی به شیوه راپل :

ویلاها از آن دسته ساختمان‌هایی هستند که طراحی نمای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد اغلب دارای ایده‌ها و طراحی‌های خاص و شیک می‌باشند. با توجه به کاربرد فضاهای مختلف یک ویلا نورپردازی نمای خارجی ویلا می‌تواند با ایجاد سناریوی خاص صورت بگیرد. وجود فضاهای نیمه باز مانند تراس و روف گاردن در طراحی ساختمان یک ویلا باعث می‌شود که طراحی نورپردازی ویلا نیز مبتنی بر این فضاها و و در جهت هرچه زیباتر نشان دادن فضای خارجی ویلا صورت بگیرد. نورپردازی محوطه ویلا و استخر نیست بهتر است در راستای نورپردازی ساختمان بیلا باشد و تفاوت زیادی با هم نداشته باشند بلکه همزمان با هم و نزدیک به ایده نورپردازی ساختمان ویلا صورت بگیرد. همچنین در طراحی نورپردازی لنداسکیپ یا همان محوطه‌ی ویلا لازم است به هر یک از المان‌های موجود در طراحی ویلا مانند راه پله، فضای سبز، آلاچیق‌ها و فضای نشستن از لامپ‌های مختلف با شدت نور و دمای متفاوت بهره برد.

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان اداری یا خدماتی و رفاهی با روش دسترسی با طناب :

طراحی نورپردازی نمای خارجی این ساختمان‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر مشخص کردن حجم کلی فضا بر ورودی‌ها و یا خاموش و روشن بودن فضای داخلی آنها نیز اشراف داشته باشد. نکته حائز اهمیت این است که این ساختمان‌ها با توجه به کاربردی که در شهر یا فضای اطراف شهر دارند لازم است و پردازی متفاوتی نیز داشته باشند. برای مثال طراحی نورپردازی یک هتل کوهی باید به گونه‌ای باشد که ارتباط لازم را با مخاطب برقرار کند و با اختصاص رنگ‌های گوناگون به اتاق ها منظره‌ای جذاب و به دور از آلودگی نوری برای مخاطب ایجاد کند. نورپردازی ساختمان فرهنگی هنری نیز نیازمند طراحی خاصی است و به نوعی کاربرد ساختمان را به بیننده نشان می‌دهد. به عبارت دیگر استفاده از ویژگی‌های فنی و تنوع نور با توجه به فضایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد متباوت است و باید در طراحی آن دقت زیادی به عمل آید. برای مثال استفاده از نورهای بنفش و زرد در طراحی نمای خانه هنرمندان اصفهان به مخاطب پیامی مبنی بر متفاوت بودن این ساختمان از دیگر ساختمان‌های آن منطقه منتقل می‌کند.

نور پردازی نمای برج با تکنیک کار با طناب :

برجها را می‌توان نماد و نشانه هر شهری دانست از این رو طراحی نورپردازی از نمای خارجی آنها باید توسط متخصصین مجرب و توانمند انجام شود. به دلیل اهمیت برج‌ها و تاثیری که بر نمایی کلی شهر دارند لازم است که طراحی نورپردازی آنها با استفاده از بروزترین و جدیدترین ابزار نورپردازی انجام شود و در طراحی آنها از تکنولوژز روز دنیا بهره برد. بهتر آن است که در نورپردازی نمای خارجی برج‌ها سناریوی خاص طراحی شود و یا فقط در قسمت بالایی آن نورپردازی صورت بگیرد. این کار در شهرهایی مانند سنگاپور و دبی که دارای برج‌ها و آسمان خراش‌های متعدد هستند به خوبی انجام شده است .

خدمات مرتبط

نورپردازی نمای ساختمان

با روش دسترسی با طناب